ثارنوال شجاعت پاکنهاد و مومنی از تبار شعله

ثارنوال شجاعت پاکنهاد و مومنی از تبار شعله

Print Friendly

My beautiful picture

ثارنوال شجاعت فززند مرحوم استاد رجب محمد و از طرف مادری نواسۀ افسقال فیض الله خان بوده و از جمع مجاهدین پاکنفس جمعیت اسلامی افغانستان واز مبارزین راه نجات وطن بود.
مکتب ابداییه را در ولسوالی چاه آب و لیسه را در کابل به لیسۀ غازی به اتمام رسانده و با شمولیت در کانکور پوهنتون به دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه کابل راه یافت و چهار سال فاکولته را با درجۀ عالی به اتمام رساند. هنوز یک از لحظات ماموریت را سپری ننموده بود که از طرف رژیم حاکم به پلچرخی کشانده شده و مدت قریب سه سال را در زندان پلچرخی در قطار سایر هموطنان مبارز راه نهضت مقاومت و جهاد بسر برده و انواع شکنجه ها و تکالیف روحی و خستگی های روزگار سیاه وطن را تحمل نمود.
با استخلاص از چنگ خاد و نظام استخباراتی وقت، به وطن مالوف برگشته در جبهات جنگ علیه شوروی سهم گرفت.
با آزادی وطن در حالی که ارتباطات نزدیک وی با شهید احمدشاه مسعود و استاد ربانی بود، ازینکه حکومت چاه آب زیر سیطرۀ حزب اسلامی و امر ونهی این حزب قرار داشت، ثارنوال شجاعت مرحوم، با عایله و فامیلش به پیشۀ دهقانی و مسلک معلمی رجوع نموده و به این شیوه امرار حیات نمود.
در سیطرۀ دیموکراسی و حکومت موقت به پیشۀ شریف معلمی در چیاب مشغول بوده و اخیرا در اثر مریضی که عاید حال آن شخص شریف شده بود جهان فانی را وداع گفت روحش شاد و بهشت برین نصیبش باد

درباره‌ی داکتر جمراد جمشید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>