Print Friendly

جمدید
جمدید شعله فرزند محمد قاسم شعله
زمانی که در اثر غصب حاکمیت افغانستان از طرف کمونستها ، کشور به طرف اختناق و بحران رفت و ملیونها تن از فرزندان این مرز و بوم به جوخه های اعدام و قبرهای دسته جمعی و قتل و غارت مواجه شدند، پدر جمدید محمد قاسم شعله یکی از آن دلیر مردانی بود که به نهضت مقاومت و جهاد افغانستان پیوست و در حالیکه پدرش جمشید شعله در پلچرخی محبوس سیاسی بود و برادران و منسوبین خانواده اش در محبس چیاب و تخار و پلچرخی کابل در بند و قید بودند، در اولین اقدام شجاعانع و جسورانه اش به قندهار غرض کار و فعالیت در داخل فرقۀ قندهار رفته و از آنجا در بازگشت در کابل دستگیر و ابتدا به پلچرخی کشانده شد و بعد هم از آنجا به قندهار برده شده و انجا بعد از سپری نمودن چند ماه به شهادت رسید.
در آنروزگاری که ملت افغانستان در درد جانسوز غارتگری و وطن فروشی خلقی های بی هویت میسوخت، جمدیدو سه فرزند دیگر پدرش با مادر شان به پاکستان مهاجرت نموده و آنجا زیر سایۀ مرحوم محمد علم خان فیض زاد کاکای محمد قاسم شعله، چندی را سپری نموده و عازم امریکا شدند. او اکنون ویرجینیا ایالات متحدۀ امریکا زندگی دارند. امید است روزی به وطن برگشته و به حیث وارثان پدرکلان شهیر و معروف خود و پدر مبارز و قهرمان خود در آبادی و عمران وطن سهم بگیرد و در میان خانوادۀ بزرگ و پاک و نیکنام خود حیات بسر برد.

درباره‌ی داکتر جمراد جمشید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>