استاد جاوید چوپان

استاد جاوید چوپان

Print Friendly

دگروال یما و استاد جاویداستاد جاوید چوپان

سومین پسر جمشید شعله ،دانشمندی روشن نظری که در گزر ایزنۀ چاه آب چشم به دنیا گشوده و مکتب ابتداییه را آنجا سپری و سپس به کابل به لیسۀ غازی شمولیت حاصل نمود و با سپری نمودن موفقانۀ این لیسه شامل دانشکدۀ تعلیم و تربیۀ دانشگاه کابل گردید.با ختم دور تحصیلات عالی به حیث استاد لسان انگلیسی به تدریس پرداخت و چندی را در لیسۀ ینگی فلعۀ تخار و از آنجا به موسسۀ عالی تربیۀ معلم روشان به تدریس پرداخت و از آنجا در  دارالمعلمین سید جمال الدین به استادی این موسسۀ عالی همت گماشت و همزمان معاون تدریسی این موسسۀ عالی تعلیمی و تربیتی نیز بود.

موصوف با خط نستعلیق زیبا و اندیشه های بلند خود یک شاعر خوش ذوق، یک داستان نویس ماهر و از نظر روحی همنوای فقرا و مستمندان بوده و در طرح و نگارندگی داستان های کوتاه مهارت عالی دارد.
او با فراز و نشیبهای زندگی سیاسی و اجتماعی مردم افغانستان که مهاجرتهای تحمیلی را با خود به ارمغان آورد، اجبارا به مهاجرت کشانده شد و حدود بیست سال کم و زیاد در شهر فرانکفورت آلمان فدرال با خانوادۀ خود زندگی میکند.
آثار استاد جاوید تا هنوز به جامۀ آراسته نشده و امید است دیر یا زود به دسترس هموطنتان قرار گیرد

درباره‌ی داکتر جمراد جمشید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>