محمد ابراهیم عفیفی

محمد ابراهیم عفیفی

Print Friendly

Flickering candle

در نوشتن مختصر زیست نامۀ این مرد بزرگ که یکی از شخصیتهای فرهنگی، اهل مطبوعات و متخصص و کاردان امور اقتصادی نیز بوده، در هردو بخش زحمات پر ثمری را متحمل شده ، عذر تقصیر مبنی بر عدم دسترسی به مواد مکمل را  پیش کش  نموده، صادقانه به عرض میرسانم.

یقینأ شناخت و معرفی مکمل چنین خردمندان متین و بزرگ در واقع درب مکتبی به روی نسلهای بعدی باز میشود که عرصه های کارزار دفاع حقوق ملی و مقاومت علیه جهل و غارت فرهنگ و هویت ستیزی های ننگین دست نشانده های استکبار، خالی نخواهد ماند.

محمد ابراهیم عفیفی فرزند خنجر خان مشهور به چته ئی در سال 1913 میلادی در یک فامیل متدین و مؤمن در گذر ده افغانان کابل چشم به هستی گشود و به فامیلی سرشناس و مبازری تعلق داشت که زمانی در چترال، وقتی در کابل و مدتی هم در بدخشان زندگی نموده اند.

زمانی که چترال به حکومت مستقل بدخشان تعلق داشت این خانواده در کابل بسر میبرد و زمانی که بدخشان به حکومت مرکزی افغانستان پیوست، این خانواده آنجا تعلق گرفت.

جنرال پنن بیک خان یکی از بزرگان خانوادۀ او یعنی جد بزرگوارش خدمت و اقامت در بدخشان را انتخاب نموده و در واقع بدخشانی شد. قبرستانی مشهوری که در آن جا غازیان و مجاهدان بزرگی دفن اند قبرستان اینها میباشد.

 

درباره‌ی داکتر جمراد جمشید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>