برنمیگردد

برنمیگردد

Print Friendly

داکتر جمراد جمشید

برنمیگردد تا …..

0002

استاد پروفیسور برهان الدین ربانی ،  مرد پر نام،  هویت دلیر و ژرفنگر،  شخصیت حلیم و عاقل و عادل، در آخرین تپش های قلب که نزدیکترین لحظات آرامش ابدی اش بود درجۀ پر ارج شهادت را به خود کمایی کرد و شهید شد و او که در تمام مدت عمر شریف و معظمش در پرتو ارشادات فروغ ابدیت جامعۀ بشری، پیامبر خدا محمد (ص) به خدمت انسان زیسته بود، راه خدا را پیش گرفت.

این مرد خبرساز نه تنها در درازنای زندگی بلکه با پیوستن به ابدیت هم در اکثر زوایای جغرافیای جهان و دیدگاه شخصیتهای مطرح امروز،  حسن نام را به خود تخصیص داده و با صلحدوستی و مظلومیتش که تایید همگانی داشت به تاریخ بشریت پیوست.

استاد ربانی یکبار دیگر نامی شد که تاریخ کشور را با قطرات خون پاک خود ورق زد و در متون آن نامهای مردان  بزرگوار این سرزمین  چون کیومرث، فریدون، ابومسلم بابک دهزادان، محمود غزنوی، میرویس هوتک، احمدخان ابدالی و احمدشاه مسعود و صدها تن دیگر را جانبازانه به خوانش گرفت.

این شخصیت  متواضع و این هویت شریف، به هیچوجهی ساخته و بافتۀ یک قوم و یک گروه و یک حزب و یا دستگاهی نبوده که به محدودۀ یک جغرافیا گره خورده باشد، بلکه گواه عظمت نام و ارزش هویتی او در قدم اول سرزمینی است که بهای خون رنگین و مقدسش پاسداری صلح و رفاه و آزاده گی آن بوده است.

ملت مومن افغانستان، که با شهادت استاد، یکی از موثرترین و کلیدی ترین مرد سرزمینی خود را از دست داده است، صبور و آگاه قرن ها باید به انتظار و چشم به راه باشد تا ربانی و مسعود دیگری به معرکه درآیند، و کارآفرینی کنند و آنطوری که برای مسعود هرگز بدیلی پیدا نشد،  ربانی بزرگوار ماهم  با رفتن خود میدان را خالی ماند و بر نمیگردد تا مرهم دل هزاران محتاج و قوت قلب ملیونها مظلوم و چاره ساز بیچارگان باشد.

آری برنمیگردد تا ……

درباره‌ی داکتر جمراد جمشید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>